Thursday, April 30, 2009

PERMINTAAN DUNIA...

Kau jangan nak buat hal!!

Jangan malukan maruah mak bapak!!

Kau jangan nak conteng arang kat muka kami!!

Apa kami atur kau kena ikut!!

Jangan nak buat perangai!!

Pernah tak korang dengar dialog ni? Setakat dengar apa la sangat kan. Tapi macam mana sekiranya situasi ini terjadi pada diri korang? Pernah tak bayangkan?

Hidup yang telah ditentukan, macam golongan kerabat diraja dan syed lak kena ikut pertalian. Tak ada kebebasan hanya kerana kesalahan pertama aku lakukan..kalah dalam percintaan!!.

Aku nak memberontak tapi siapa yg nak dengar?! Dalam hati terpendam segala derita. Merintih untuk difahami tapi siapa aje yang nak mdengarinya. Setakat dengar tidak pula mahu memahami…

Faham pun sudah cukup bagi aku untuk melalui. Kurang sikit galas an beban yang aku bawa. Dulu, mau aje aku rebah mcium bumi kerna berat galasan yang menghempap. Namun kasih yg mendatang memberi aku sedikit sinar walau cahayanya tidak akan lama. Aku pasrah dengan ketentuanNYA.

No comments:

Post a Comment