Thursday, April 30, 2009

HIDUP ATAS JAMBATAN NERAKA

Aku adalah insan kerdil di bumiMU..diciptakan sempurna tanpa cacat anggota..namun aku jua dilimpahkan onak dugaan n cabaran yg kadang2 tidak termampu untuk aku harungi….
Aku pernah rebah lalu mcium bumi..mgenang nasib diri yg belum ada haluan n tujuan aku sendiri…..

Sambil berbaring diselimuti angin lalu yg meniup2 myapa telingaku, ada angin yg menghembuskan kata2 myedarkan agar aku kembali bangun gagah berdiri melihat nun jauh di sana masa depan yg sedang mgamit2 aku untuk pergi…

Aku terpana….terkedu dgn kehidupan yg bakal mendatang……
pilu……………………….
hancur luluh hatiku………………………..
bergetar jiwaku………………………….
bergenang air mata di kelopak mataku....................
mengalir tanpa disedari sesiapa di sekelilingku……………….
Hanya hatiku terpendam segalanya………………….

Oh kehidupan….bagai neraka yg mereka ciptakan…segalanya telah diatur..hidup ku seolah2 tiada getah pemadam untuk menbetulkan segala aturan yg telah dicoretkan….tidak dapat diubah walau dgn stitik kata…..

Aku harus bjalan meniti jambatan yg telah dibinakan untuk aku walau hatiku amat berat untuk mlangkah…………

Tiada persimpangan jalan mereka sediakan untk aku memilih...............
Ya TUHAN demi dia, aku sanggup terjun tanpa bergayut pada jambatan neraka itu..tapi mereka memasang jaring untuk mjeratku agar aku tidak terjun..tidak pula boleh terbang bebas seperti burung…..

Aku harus myusuri jambatan neraka yg berduri…
walau lukanya tidak dapat diubati……………
sesungguhnya aku rela mati hati……………

No comments:

Post a Comment